Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fotorealistické zobrazování 3D scén
Vlnas, Michal ; Milet, Tomáš (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce navrhuje nový koncept vzorkování, zejména do metody sledování cest, za účelem rychlejší konvergence scény, pomocí lokální aproximace rozložení světla ve scéně, s využitím hemisférických harmonických funkcí, jenž umožňuje efektivnější směrování paprsků na daném povrchu. V první části jsou popsány základní principy fotorealistického zobrazování spolu s často používanými algoritmy pro syntézu obrazu. Druhá část popisuje matematický aparát, který je posléze využit v návrhu metody vzorkování. Následně jsou představeny již existující řešení v této oblasti. Další část shrnuje současný stav tomto odvětví. Poslední dvě části se již plně věnují návrhu a implementaci ověření již zmíněného rozšíření s využitím CPU.
Využití strojového učení pro generování medicínských obrazů
Hrtoňová, Valentina ; Chmelík, Jiří (oponent) ; Jakubíček, Roman (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím generativních soutěživých sítí pro generování medicínských obrazů. Nejdříve jsou popsány umělé neuronové sítě se zaměřením na konvoluční neuronové sítě a generativní soutěživé sítě. Je vypracována rešerše na využití generativních soutěživých sítí v medicíně a jsou blíže popsány vybrané publikace na téma syntézy medicínských obrazů. V programovém prostředí Python je implementován model hluboce konvoluční generativní soutěživé sítě pro generování syntetických obrazů kožních lézí a model „pix2pix“ pro tři aplikace. První aplikací modelu „pix2pix“ je generování obrazů kožních lézí, druhou je generování CT obrazů axiálních řezů páteře a poslední aplikací je generování CT obrazů sagitálních řezů páteře. Na závěr jsou prezentovány a diskutovány výsledky generování medicínských obrazů pomocí generativních soutěživých sítí.
Interactive Preview Renderer for Complex Camera Models
Zámečník, Bohumír ; Wilkie, Alexander (vedoucí práce) ; Pelikán, Josef (oponent)
Název práce: Interactive Preview Renderer for Complex Camera Models Autor: Bohumír Zámečník Katedra (ústav): Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí bakalářské práce: Dr. Alexander Wilkie E-mail vedoucího: alexander@wilkie.at Abstrakt: Podařilo se implementovat interaktivní renderer umožňující uživatelům zobrazit náhled efektů zobrazování pomocí objektivů, jako jsou hloubka ostrosti, bokeh (rozostřená světla) nebo tilt-shift konfigurace. Je založen na moderní metodě kombinující síly rasterizace na GPU a ray tracingu. V průbehu práce bylo vytvořeno nnoho modelů a interaktivních vizualizací souvisejících jevů. Vytvořena byla též neinteraktivní simulace zobrazování pomocí složeného geometického objektivu, jež vykazuje optické aberace. Rovněž je k dispozici implementace prototypu současných rychlých spreading filtrů. Podařilo se důkladně prostudovat a shrnout principy optického zobrazování, modelů objektivů a metod pro vykreslování hloubky os- trosti v počítačové grafice, jakož i srovnat hlavní myšlenky metod. Díky tomu jsou naznačeny nové možnosti v reprezentaci chování složitých objektivů, jež by šly up- latnit např. pro akceleraci vykreslování. Klíčová slova: syntéza obrazu, modely kamery, hloubka ostrosti,...
Využití strojového učení pro generování medicínských obrazů
Hrtoňová, Valentina ; Chmelík, Jiří (oponent) ; Jakubíček, Roman (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím generativních soutěživých sítí pro generování medicínských obrazů. Nejdříve jsou popsány umělé neuronové sítě se zaměřením na konvoluční neuronové sítě a generativní soutěživé sítě. Je vypracována rešerše na využití generativních soutěživých sítí v medicíně a jsou blíže popsány vybrané publikace na téma syntézy medicínských obrazů. V programovém prostředí Python je implementován model hluboce konvoluční generativní soutěživé sítě pro generování syntetických obrazů kožních lézí a model „pix2pix“ pro tři aplikace. První aplikací modelu „pix2pix“ je generování obrazů kožních lézí, druhou je generování CT obrazů axiálních řezů páteře a poslední aplikací je generování CT obrazů sagitálních řezů páteře. Na závěr jsou prezentovány a diskutovány výsledky generování medicínských obrazů pomocí generativních soutěživých sítí.
Fotorealistické zobrazování 3D scén
Vlnas, Michal ; Milet, Tomáš (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce navrhuje nový koncept vzorkování, zejména do metody sledování cest, za účelem rychlejší konvergence scény, pomocí lokální aproximace rozložení světla ve scéně, s využitím hemisférických harmonických funkcí, jenž umožňuje efektivnější směrování paprsků na daném povrchu. V první části jsou popsány základní principy fotorealistického zobrazování spolu s často používanými algoritmy pro syntézu obrazu. Druhá část popisuje matematický aparát, který je posléze využit v návrhu metody vzorkování. Následně jsou představeny již existující řešení v této oblasti. Další část shrnuje současný stav tomto odvětví. Poslední dvě části se již plně věnují návrhu a implementaci ověření již zmíněného rozšíření s využitím CPU.
Robust light transport simulation in participating media
Vévoda, Petr ; Křivánek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Wilkie, Alexander (oponent)
Simulace přenosu světla je využívána v realistické syntéze obrazu k vytváření fyzikálně věrných obrazů virtuálních scén. Důležitou součástí scén bývají opticky aktivní média (např. vzduch, voda, kůže). Efektivní výpočet přenosu světla v médiích robustní vůči jejich velké rozmanitosti je dosud otevřený problém. Naimplementovali jsme algoritmus UPBP nově vyvinutý Křivánkem et al. Ten řeší tento problém kombinací několika vzájemně se doplňujících předešlých metod s pomocí vzorkování podle násobné důležitosti a vyniká v zobrazování scén, v nichž tyto metody samotné selhávaly. Tato implementace je dostupná online, soustředili jsme se na její důkladný popis, abychom usnadnili a podpořili další výzkum v této oblasti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Interactive Preview Renderer for Complex Camera Models
Zámečník, Bohumír ; Wilkie, Alexander (vedoucí práce) ; Pelikán, Josef (oponent)
Název práce: Interactive Preview Renderer for Complex Camera Models Autor: Bohumír Zámečník Katedra (ústav): Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí bakalářské práce: Dr. Alexander Wilkie E-mail vedoucího: alexander@wilkie.at Abstrakt: Podařilo se implementovat interaktivní renderer umožňující uživatelům zobrazit náhled efektů zobrazování pomocí objektivů, jako jsou hloubka ostrosti, bokeh (rozostřená světla) nebo tilt-shift konfigurace. Je založen na moderní metodě kombinující síly rasterizace na GPU a ray tracingu. V průbehu práce bylo vytvořeno nnoho modelů a interaktivních vizualizací souvisejících jevů. Vytvořena byla též neinteraktivní simulace zobrazování pomocí složeného geometického objektivu, jež vykazuje optické aberace. Rovněž je k dispozici implementace prototypu současných rychlých spreading filtrů. Podařilo se důkladně prostudovat a shrnout principy optického zobrazování, modelů objektivů a metod pro vykreslování hloubky os- trosti v počítačové grafice, jakož i srovnat hlavní myšlenky metod. Díky tomu jsou naznačeny nové možnosti v reprezentaci chování složitých objektivů, jež by šly up- latnit např. pro akceleraci vykreslování. Klíčová slova: syntéza obrazu, modely kamery, hloubka ostrosti,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.